۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

نظر اسلام در مورد هم جنس بازي چيست؟ چگونه مي توان اين گرايش را از بين برد؟


پاسخ :
همجنس بازي يك عمل جنسي است كه در تمام اقوال و ملل گذشته مورد مذمت واقع شده است و در دين سعادت آفرين اسلام به عنوان يك گناه كبيره محسوب مي شود، و در تعبير روائي و فقهي «لواط» گفته مي شود.
بايد توجه داشته باشيد كه احكامي مانند واجب و حرام كه خداوند متعال جعل كرده است همه بر اساس مصلحت و مفسده بندگان است، يعني هر كاري كه براي بندگان مصلحت داشته باشد و مفيد باشد خداوند به آن امر مي كند و واجب مي شود و هر كاري كه مفسده و ضرر داشته باشد، از آن نهي مي كند و حرام است.
درست مانند پزشكي كه داوري تلخي را براي بيمار تجويز كرده است، بيمار مي گويد من به اين تمايل ندارم بلكه به چيز ديگري ميل دارم، اما پزشك مي گويد واجب است بخوري چون برايت مصلحت دارد، اگر نخوري مفسده و ضرر دارد، دكتر به خواهش ها و تمايلات بيمار نگاه نمي كند بلكه به سلامت بيمار مي انديشد. حال در مورد حرمت همجنس بازي هم خداوند به تمايل فرد ـ حتي طرفين ـ كاري ندارد، و آنرا مطلقاً حرام دانسته است. اين امر هر چند براي بعضي افراد و جوامع امري عادي تلقي مي شود ولي در حقيقت حتي به اعتراف همين افراد اين كار خارج از نظام عادي و طبيعت بشري است و موجب ضررهاي زيادي است.
خداوند متعال مخلوقات و نظام عالم را بر اساس حكمت خلق كرده است و هر چيزي در اين دنيا اگر روي روال طبيعي خود نباشد نتيجة درستي نمي دهد و موجب ضرر و خسران خواهد بود. در مورد انسان و قواي وجودي او هم اينگونه است و بايد در مسير طبيعي خود باشد تا به هدف مطلوب برسد و اگر برخلاف مسير عادي خود باشد حرام است چون موجب ضرر است. خود ارضائي و همجنس بازي چون بر خلاف طبيعت است موجب ضررهاي جبران ناپذير جسمي، رواني و اجتماعي مي شود لذا حرام است.
وقتي امري از لحاظ شرعي حرام شد ديگر راه فرار يا استثنائي براي آن وجود ندارد مخصوصاً اين گونه امور كه جايگزيني مناسب( ازدواج) براي آنها در شرع لحاظ شده است. و حتي مجازات شديد شرعي كه خداوند براي اين عمل قرار داده، خبر از زشتي شديد اين كار مي دهد. اسلام اين مجازات را حتي براي كساني كه خود داوطلبانه و با رضايت كامل به اين عمل دست مي زنند هم جاري مي داند و حتي قومي را به خاطر اين عمل(لواط) از بين برد.
پس مي توان گفت از جهت حرمت آن هيچ بخثي نيست و عادي شدن يك عمل در يك زمان و مقطع خاص هم باعث نمي شود كه حكم حرمت از آن برداشته شود زيرا اين عمل به اصطلاح عادي اين زمان، در يك مقطعي بسيار زشت بوده و شايد در آينده نيز جامعه دوباره پي به زشتي آن ببرد. همچنانكه الان آنرا جزو اختلالات جنسي شمرده و براي آن ضررهائي را بيان كرده اند.


برخي راهكارهاي كنترل تمايلات

1. قبل از بيان راهكارها، دانستن اين نكته ضروري است كه بعضي افرد، از داشتن اينگونه تمايلات ناراحتند و بعضي ديگر نه تنها ناراحت نيستند بلكه استقبال هم مي كنند اين راهكارها براي گروه اول است اما گروه دوم براي حل مشكلشان نياز به يك پيش زمينه دارند سپس مي توانند از اين راهكارها استفاده كنند. زيرا شخصي كه از علمش ناراحت نيست اصلاً سراغ درمان نمي رود. به همين خاطر ما قبلاً مجبوريم به اينان بقبولانيم كه اين عمل زشت، و ضرر دارد و راه آنهم ايجاد يك بينش صحيح در آنها و سوق دادن تفكراتشان به جهت واقع است. 
براي بينش صحيح دادن هم از سه جايگاه مي توان استفاده كرد كه بطور خلاصه عبارتند از:
1. جايگاه اسلام: كه اسلام سرسختانه با اين عمل مخالفت كرده و شايد بتوان گفت شديدترين احكام را هم در همين زمينه دارد.
2. جايگاه اجتماعي فرهنگي: كه اينكار در فرهنگ ما بسيار زشت است و باعث تنزل موقعيت اجتماعي و به حاشيه رانده شدن مي شود.
3. در جايگاه بهداشت و سلامت جسم و جان: كه براي اينگونه افراد بايد ضررهايي كه بر اين اعمال مترتب مي شود بيان كرد. اين افراد بعد از دانستن اين پيش نيازها و اعتقاد پيدا كردن به آنها جزء گروه اول شده و از اين راهكارها مي تواند استفاده كند.
با توجه به اين نكته بايد گفت كساني كه در خود تمايل به اينكار را احساس مي كنند ريشه يابي كرده و ريشة اين تمايل را بخشكاند. و به مبارزة با اين تمايل برخيزند و با استفاده از راهكارهائي، نه تنها از مرحلة‌ عمل در آمدن اين تمايلات جلوگيري كرده بلكه فكر و ذهن خود را هم نجات داده است.
الف:
علت عمده اين حالات و عواطف، ريشه در مسائل جسمي و بدني دارد يعني در اثر اختلال در ترشح هورمون هاي بدن اين اتفاق مي افتد در اين جا لازم است به يك متخصص غدد مراجعه كرده و با انجام آزمايش هاي لازم به شناخت علت فيزيكي اينگونه تمايلات، و رفع آنها (دارو درماني) بپردازيد.
ب:
در اين قسمت به راهكارهائي اشاره مي كنيم كه بتوان با آنها ميزان تمايل را به صفر رساند
1. اولين قدم براي حذف اينگونه تمايلات اين است كه به قابل درمان بودن آن ايمان و اعتقاد داشته باشيم. و از نااميدي و يأس دوري كنيم، و توجه به اين نكته هم داشته باشيم كه رسيدن به هدف نيازمند گذشت زمان، صبر و حوصله، انتخاب راه صحيح و تحمل دشواريهاست.
2. گام ديگر اين است كه ناخوشايندي از جنس مخالف و تمايل به جنس موافق را بر زبان خود جاري نسازيد و به خود تلقين كنيد. همانطور كه مي دانيد تلقين باعث رسوخ و پايداري آن كار در ذهن مي شود با تلقين و القاي جملات مثبت، به مقابلة با اين تمايل برخواسته و شرائط را تغيير دهيد. روانشناسان تلقي و القاي افكار مثبت را يكي از مؤثرترين راهها، براي مبارزه و تضعيف يك صفت ناهنجار و جايگزيني صفتي پسنديده در روان آدمي مي دانند و با اين روش به مداواي بيماران روحي و حتي جسمي مي پردازند.
3. يكي ديگر از راهكارها و روشهاي درماني، روشهاي درماني انزجاري يا بيزاري آور است. در درمان بيزاري آور، محرك تقويت كنندة رفتار نامطلوب، در اثر مجاورت با يك محرك بيزار كننده، توانايي فراخواني رفتار نامطلوب را از دست مي دهد، يعني خاصيت تقويتي اش را از دست مي دهد.[1]
به عبارتي، يك رويداد بيزار كننده با رفتار نامطلوب همراه مي شود به اين قصد كه خاصيت تقويتي آن را كاهش دهد. استفاده از اين روش به اين صورت است كه در لحظاتي كه تنها نشسته ايد، گناه و عمل مورد نظر شما (مانند تمايل به جنس موافق) كه لذت آني هم براي شما دارد در مقابل ذهن شما مجسم شد، همزمان با آن، يكي از منفورترين و زشت ترين حوادث زندگي، رخدادها، يا رفتاري را كه اصلا خوشتان نمي آيد، تصور كنيد، چندين بار تمرين كنيد تا اين كه هر وقت فكر گناه و يا تمايل شديد به جنس موافق به ذهن شما آمد، آن عمل زجرآور نيز در ذهن شما تداعي كند، به مرور زمان عمل و رفتار مورد نظر (كه تمايل به جنس موافق باشد) نيز به نظر شما نفرت آور خواهد شد و هيچ وقت تمايلي به آن نخواهيد كرد.
4. يكي ديگر از راههاي خواستن و اراده كردن است. مهم اين است كه انسان بعد از احساس درد، به دنبال درمان بگردد و رفع آن مشكل را خواستار باشد و اگر اراده پديدار شد كوهها را هم از جا مي كند و به دنبال هر خواستني توانستن است.
5. آخرين و مهم ترين راهكاري كه پيشنهاد مي شود اين است كه از خداوند متعال و اهل بيت ـ عليه‎ السلام ـ استمداد طلبيده و از آن بزرگواران كمك بخواهيد، هنگام نماز سر به سجده گذاشته و با آفريننده مهربان و بخشنده خود راز و نياز كنيد. با تمام دل و جان بخواهيد كه شما را در ترك اين گونه تمايلات ناپسند ياري كند.
امام رضا (ع) فرمود:
علّت تحريم روي آوردن مردان به مردان و زنان به زنان يكي ساختار وجودي زنان و سرشت وجودي مردان است (كه هر يك براي جنس مخالف، آفريده شده است.) و ديگر اينكه روي آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل (بشر) و بر هم خوردن نظم و تدبير (جامعه) و نابودي دنياست.[2][1] . علي اكبر سيف، تغيير رفتار درماني، چ4، تهران: نشر روان، 1379، ص 238.
[2] . ميازن الحكمه، گردآورنده: محمد محمدي ري شهري، ترجمه: حميد رضا شيخي، چ2، قم: انتشارات مؤسسه فرهنگي دارالحديث، 1379، ج11، ح 18280، ص 5367.


راه درمان همجنس گرایی چیست؟

برادر گرامی بنا بر اطلاعات به دست آمده شما از نظر فیزیولوژی و آناتومی هیچ مشکلی نباید داشته باشید چون از تمام کارکردها و صفات جنسی مذکر بهره مند می باشید. هم کارکرد احتلام و هم صفات ثانویه (رویش مو و تغییر اندامها و ...) نشان از وجود دستگاهها و غدد سالم جنسی و توالدی در وجود شما دارد. البته شاید ظهور صفات ثانویه با تأخیر انجام پذیرد ولی این حالت طبیعی است و نشانه روحیه و بروز صفات زنانه نیست.
با حذف عامل زیستی بدون تردید حالت رخداده در شما محصول و نتیجه عوامل شناختی و تربیتی است. نباید نقش و تاثیر عامل شناختی و تربیتی را نادیده گرفت. جهت حذف عامل شناختی و تربیتی موثر در این حالت باید به راهکارهای زیر عمل کنید:
1. دیگر به گفته ها و شنیده ها و ذهنیت ها و افکار مبتنی بر عدم تمایل به جنس مخالف توجه نکنید. این گونه سخنان را نه بر زبان خود جاری سازید و به دیگران نیز اجازه ندهید که به شما این گونه حرفها را بزنند و از شما انتظار رفتارهائی متناسب با آن ذهنیت و افکار را داشته باشند.
2. گاهی اوقات شیطان برای وادار کردن آدمی به گناه از این کانال بهره می گیرد یعنی مسیر هر گناهی را به شکلی هموار می سازد در اینجا نیز مسیر آلوده شدن به برخی گناهان از کانال پشت کردن به جنس مخالف و ازدواج میگذرد و این نوع افکار و ذهنیت مقدمه ی ورود به آن وادی است باید با این گونه افکار که جز افکار شیطانی نام دیگری بر آن نمی توان نهاد باید به مقابله پرداخت یعنی ذره ای در شیطانی بودن این افکار تردید نداشته باشید. و بی تردید آن را شگردی شیطانی بدانید و در مقابله با آن تردید نداشته باشید. لذا به محض ورود این دست افکار به ذهنتان آنها را از فضای ذهن دور ساخته و بهتر آنکه هرگاه این افکار به ذهنتان هجوم آوردند سریع فضای ذهن را به افکار مقابل آن که حاکی از مردی پخته بودن دارد و علامت تمایل به جنس مخالف است پر کنید. شکل عملیاتی این پر سازی آن است که قلم و کاغذ جلوی دست خود گذارده و اقدام به نوشتن مطالبی با محتوای تمایل به جنس مخالف کنید و ذهن خود را به این سمت بکشانید. مثلا چند سطر در مورد فوائد ازدواج و ثمره های آن بنویسید و دو یا سه بار بلند از روی آن بخوانید و بعد مجددا نوشته خود را کامل کنید تا این گونه افکار به ذهنتان وارد نشود و هر موقعی که این افکار به ذهن شما هجوم آورد از این راهکار بهره بگیرید.
توجه داشته باشید در صدی از این گونه افکار طبیعی است به شرط آنکه این گونه افکار استمرار پیدا نکند لذا با قطع کردن رشته این دست افکار و اقدام به ازدواج موضوع خود به خود حل می شود.
3. درباره صفات ثانویه جنسی خود قضاوت واقع بینانه داشته باشید. هرگز خود را بی نصیب از آن صفات ندانید و دارائی خود را کم جلوه ندهید لذا به قیافه یک مرد خود را آرایش کنید و ظاهر مردانه برای خود پرداخت نمائید. با ژست و اخلاق مردانه ظاهر شده و خود را معرفی کنید و در قالب یک مرد نیز با دیگران چه جنس مخالف و چه موافق رفتار کنید. نقش های کاملا مردانه را بر عهده بگیرید و الفاظ، تکه عبارتها، سبک سخن گفتن مردانه حتی غلیظ تر از یک مرد را به نمایش بگذارید و در برابر از تمام حرکات، سخنان و ... که متناسب با زنان و رفتار زنانه است جدا پرهیز کنید. و حتی واجد این گونه صفات بودن را برای خود یک عار و ننگ تلقی کنید آنگونه که کسی به خود اجازه ندهد به شما از دیدگاهی غیر از یک مرد کامل در مردانگی نگاه کند.
4. صحنه هائی از زندگی که در آن شما نقش یک مرد، پدر، همسر را بر عهده دارید تصور کنید و به آن بال و پر دهید و نقش خود را پر رنگ و کاملا مردانه بیان کنید. این تصویر گری را در قالب ذهن پروری و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعی و خیالی و ... استمرار دهید.
در یک کلام به مرد بودن خود فکر کنید، و همانگونه عمل کنید، زندگی مردی و اجتماعی خود را تعقیب کنید اگر شش ماه با این طرز تفکر زندگی کنید برای همیشه از آن افکار رهائی خواهید یافت.
5. نگاه خود را نسبت به جنس موافق که برانگیزه حالت تمایل خواهی است کنترل کنید.
6. از پوشیدن لباس های زیر تنگ که باعث برجسته نمودن اندام های تناسلی می شود جدا جدا خودداری کنید.
7. تمام ارتباطها، مکانها و موقعیت هائی که انجام اندیشه گی را برای شما تداعی می کند _تا چه رسد به آنکه شما را دعوت به این عمل کنند_ یقینا اجتناب کنید. توجه داشته باشید که شاید انگیزه شما برای شرکت در آنجا الهی و خدائی باشد ولی چون تداعی گر این حالت خاص است و گناه و آلوده شدن را تداعی می کند فورا اجتناب کنید و بدون تردید بدانید که این دام شیطان است. شیطان بچه های مذهبی را از طریق مذهب و علاقه های مذهبی در دام خود گرفتار می کند و برای هر شخصی دام مناسب با وی را بکار می گیرد.
8. در روزها و موقعیت های نخستین عمل کردن به این راهکار و دل بریدن از این حالت سخت و چه بسا ناممکن جلوه کند اما باید توجه داشته باشید که به گفته ی علی(ع) با ارزش ترین کارها دشوارترین آنهاست پس این حالت نشان از ارزشمندی و اهمیت تصمیم شما دارد و باید در مسیر عمل کردن به این تصمیم بجا و ارزشمند گامهای بهتر و بلندتر بردارید. 
خوب است خاطر نشان سازیم که دشواری این عمل تا چند هفته است و بعد در مسیر راهوار و هموار خوبیها قرار می گیرید. انشاء الله
9. هرگاه آن افکار پلید شیطانی به ذهن شما هجوم آورد یقینا خود را از چنگ آنها رها سازید و راهکار رهائی آن چنین است که:
_ دیگر آن را دنبال نکنید.
_ خود را به فکر مطلوب و موضوع جایگزین مشغول سازید. (مانند راهکار 2 عمل کنید)
_ همیشه برای فکر و ذهن، دست و پا و چشم و ... خود دل مشغولی مفید و مناسب داشته باشید اگر آدمی به یک موضوع نشاط آور سرگرم باشد هرگز مرغ دلش بر بام بیگانگان نمی نشیند.
10. همانگونه که در گفتگوی شبکه ای گفتیم اگر دوستانی که با آنها ارتباط دارید شما را به سمت این گونه رفتارها و افکار دعوت می کنند و یا موقعیت به گونه ای است که شما وقتی در کنار آنها قرار می گیرید این افکار برای شما تداعی می گردد این ارتباط و آن دوستان را رها سازید و یا ارتباط خود را به طور سالم و مطلوب محدود سازید و هرگاه آن فضا و ذهنیت آلوده بروز نمود آنها را ترک کنید. توجه داشته باشید دوستیها و دوستان تا زمانی مطلوب است که شما را به سمت خوبیها هدایت کند والا اگر دوستیها و دوستان سبب انحراف و آلودگی شوند آنها دیگر دوست نیستند و باید نام دیگری برای آنها جستجو کرد.
دوست عزیزم با عمل به آنچه گفته شد یقینا مطلوب حاصل خواهد شد کافی است یا علی گفته و عمل به آنها را پیشه ی خود سازید لذا در تاثیر آنها تردید نداشته باشید بعد از ارائه گزارش از کیفیت و سطح تاثیر مرحله دوم راهکار را تقدیم خواهیم نمود. خداوند پاک و منزه است و پاکان را دوست دارد پس پیش به سوی پاکی ها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر